بهترین کلینیک دندانپزشکی زیبایی در اصفهان | دکتر مجید رزمجو

پر کردن کامپوزیت دندان در کلینیک دندانپزشکی دکتر مجید رزمجو

پر کردن کامپوزیت دندان در کلینیک دندانپزشکی دکتر مجید رزمجو

پر کردن کامپوزیت دندان

پر کردن کامپوزیت دندان چیست؟

هنگامی که دندانپزشک حفره ای را پیدا می کند و پر کردن را توصیه می کند، احتمالاً بیمار سؤالاتی خواهد داشت. پر کردن چگونه خواهد بود؟ چقدر هزینه دارد؟ پاسخ به این سوالات بستگی به نوع مواد استفاده شده در پر کردن دارد و برای آن چند گزینه وجود دارد.

پرکننده‌های آمالگام که از فلز نقره‌ای رنگ ساخته شده‌اند، بیش از 100 سال است که برای ترمیم موفق دندان‌ها استفاده می‌شوند. این روزها اما محبوب ترین نوع پرکردن در بین دندانپزشکان و بیماران، کامپوزیت همرنگ دندان است.

کامپوزیت های دندانی که برای مطابقت با رنگ دندان بیمار طراحی شده اند، می توانند دندان ها را بدون تأثیر بر ظاهر لبخند بیمار ترمیم کنند. هزینه کامپوزیت ها نسبت به پرکردگی های نقره سنتی بیشتر است و دوام کمتری دارند – اما بیماران و دندانپزشکان همچنان آنها را به دلیل توانایی آنها در ترکیب یکپارچه با رنگ دندان آسیب دیده ترجیح می دهند.

کامپوزیت های دندانی

کامپوزیت های دندانی از رزین ساخته شده اند که پلیمری سخت و مصنوعی است. رزین با ذرات شیشه یا کوارتز مخلوط می شود تا ترمیم دندان سخت و همرنگ دندان ایجاد شود. مواد کامپوزیت در چندین رنگ سفید موجود است که به دندانپزشک اجازه می دهد تا کاملاً با دندان بیمار مطابقت داشته باشد. پرکردن کامپوزیت برای بیشتر نواحی دهان، حتی روی دندان های جلویی که ظاهر آن از اهمیت بیشتری برخوردار است، مناسب است.

از آنجایی که کامپوزیت ها مستقیماً به دندان می چسبند، دندانپزشکان اغلب هنگام آماده کردن دندان برای پر کردن، نیاز به برداشتن کمتری از دندان دارند. به همین دلیل، پرکننده های کامپوزیت اغلب کوچکتر از آمالگام هستند.

برای تماشای نمونه کارهای عالی دکتر مجید رزمجو به صفحه اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.

بهترین کلینیک دندانپزشکی زیبایی در اصفهان | دکتر مجید رزمجو
بهترین کلینیک دندانپزشکی زیبایی در اصفهان | دکتر مجید رزمجو

دریافت پرکننده

هنگامی که دندانپزشک و بیمار در مورد برنامه درمانی به توافق رسیدند، دریافت پر کردن کامپوزیت چگونه است؟ مانند هر درمان حفره، پر کردن کامپوزیت با برداشتن پوسیدگی دندان شروع می شود.

اگر حفره خیلی کوچک نباشد، دندانپزشک با بی حس کردن ناحیه دهان بیمار با بی حسی موضعی شروع می کند. این از ناراحتی در طول عمل جلوگیری می کند. سپس با استفاده از یک مته کوچک، پوسیدگی دندان را بدون درد از بین می برند.

سپس، دندانپزشک ناحیه را خشک می‌کند و از یک ماده اچینگ استفاده می‌کند تا آن ناحیه را کاملا تمیز و زبر کند تا آن را برای باندینگ آماده کند. اکنون زمان استفاده از مواد کامپوزیت برای ترمیم دندان است.

کلینیک دکتر مجید رزمجو درمان با تیمی متخصص تشکیل شده برترین جراحان فک و صورت و جراحان لثه (پریودونتیست) و ایمپلنتولوژیست ها و استفاده از اتاق جراحی کاملا استریلیزه و بهترین سیستم های انجام جراحی ایمپلنت آماده است تا تمامی نیازهای جراحی شما بیماران عزیز را در مکانی آرام و بدون استرس و بدون احساس ذره ای درد برطرف کند.

, , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
مزایا و معایب پر کردن دندان با کامپوزیت را بخوانید:
نوشتهٔ بعدی
لمینت دندان در کلینیک دکتر مجید رزمجو در اصفهان

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

Call Now Buttonثبت نوبت ‎09130559844