بهترین کلینیک دندانپزشکی زیبایی در اصفهان | دکتر مجید رزمجو

تفاوت بین ونیر دندان و لمینت دندان چیست؟

تفاوت بین ونیر دندان و لمینت دندان چیست؟

ونیر و لمینت دندان

روکش‌ها و لمینت‌های دندان از بسیاری جهات شبیه به هم هستند، زیرا هر دو پوسته‌ای نازک و سفارشی هستند که برای بهبود ظاهر آن‌ها به جلوی دندان‌ها چسبانده می‌شوند.

با این حال، چند تفاوت اساسی بین این دو وجود دارد:

جنس:

روکش های دندانی معمولاً از پرسلن ساخته می شوند، در حالی که لمینت ها می توانند از مواد مختلفی از جمله پرسلن و رزین کامپوزیت ساخته شوند. ونیرهای پرسلن دوام بیشتری دارند و بهتر از لمینت های رزین کامپوزیت در برابر لکه مقاومت می کنند، اما در طول فرآیند آماده سازی به مینای دندان بیشتری نیز نیاز دارند.

ضخامت:

روکش‌ها معمولاً نازک‌تر از لمینت‌ها هستند، به این معنی که مینای دندان کمتری در طول فرآیند آماده‌سازی باید برداشته شود.

بهترین کلینیک دندانپزشکی زیبایی در اصفهان | دکتر مجید رزمجو
بهترین کلینیک دندانپزشکی زیبایی در اصفهان | دکتر مجید رزمجو

روش:

روش قرار دادن روکش معمولاً تهاجمی تر از لمینت ها است. ونیرها برای برداشتن مینای دندان بیشتری نیاز دارند و به دو ویزیت نیاز دارند، یکی برای آماده سازی و دیگری برای قرار دادن. روش لمینت معمولاً تنها دو بار طول می کشد، یکی برای آماده سازی و دیگری برای قرار دادن نهایی لمینت ها.

دوام:

ونیرها دوام بیشتری نسبت به لمینت ها دارند و دوام بیشتری دارند. آنها می توانند بین 10 تا 15 سال دوام داشته باشند، در حالی که لمینت ها می توانند 5 تا 7 سال دوام بیاورند.

توجه به این نکته مهم است که بهترین انتخاب بین روکش ها و لمینت ها به نیازها، اهداف و بودجه فرد بستگی دارد. دندانپزشک می تواند به شما در مورد اینکه آیا روکش یا لمینت دندان بهترین گزینه برای شما هستند، راهنمایی می کند.

معایب ونیر دندان چیست؟

روکش های دندان

روکش‌های دندانی که به عنوان روکش‌های چینی نیز شناخته می‌شوند، پوسته‌های سفارشی و نازکی هستند که برای بهبود ظاهر آن‌ها به جلوی دندان‌ها چسبانده می‌شوند. با این حال، برخی از معایب وجود دارد که باید قبل از گرفتن روکش دندان در نظر بگیرید:

تهاجمی بودن:

روش قرار دادن ونیر نسبت به سایر روش های دندانپزشکی زیبایی تهاجمی تر است. برای قرار دادن روکش دندان، دندانپزشک مقدار کمی مینای دندان (حدود 0.5 میلی متر) را از سطح جلوی دندان جدا می کند تا فضایی برای روکش ایجاد شود. این می تواند دندان را به دماهای سرد و گرم حساس تر کند و همچنین ممکن است آن را مستعد پوسیدگی یا آسیب دندان کند.

هزینه:

روکش دندان ممکن است گران باشد. هزینه به تعداد روکش های مورد نیاز، محل دندانپزشک و نوع مواد استفاده شده برای ساخت روکش ها بستگی دارد.

غیر قابل برگشت:

هنگامی که مینای دندان برداشته شد، نمی توان آن را به عقب بازگرداند. و اگر روکش ها از کار بیفتند یا آسیب ببینند، نیاز به تعویض دارند که می تواند هزینه را افزایش دهد.

بهترین کلینیک دندانپزشکی زیبایی در اصفهان | دکتر مجید رزمجو

نه برای همه:

روکش های دندانی ممکن است برای همه مناسب نباشد، به خصوص برای بیمارانی که دچار پوسیدگی دندان، بیماری لثه یا سابقه دندان قروچه هستند. این مسائل باید قبل از قرار دادن روکش بررسی شود.

برای تماشای نمونه کارهای عالی دکتر مجید رزمجو به صفحه اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.

تطابق رنگ:

روکش های چینی به اندازه دندان های طبیعی شفاف نیستند و تطابق رنگ ممکن است کامل نباشد، گاهی اوقات ممکن است روکش ها خیلی سفید یا خیلی مات به نظر برسند.

توجه به این نکته ضروری است که روکش های دندانی راه حلی یکباره برای همه مسائل دندانی نیستند، معاینات منظم دندانپزشکی با دندانپزشک شما برای مراقبت از وضعیت روکش ها و برای بهترین نتیجه ممکن ضروری است. دندانپزشک شما می تواند به شما توصیه کند که آیا روکش های دندانی بهترین گزینه برای شما هستند یا خیر.

کلینیک دکتر مجید رزمجو درمان با تیمی متخصص تشکیل شده برترین جراحان فک و صورت و جراحان لثه (پریودونتیست) و ایمپلنتولوژیست ها و استفاده از اتاق جراحی کاملا استریلیزه و بهترین سیستم های انجام جراحی ایمپلنت آماده است تا تمامی نیازهای جراحی شما بیماران عزیز را در مکانی آرام و بدون استرس و بدون احساس ذره ای درد برطرف کند.

, , , , ,
نوشتهٔ پیشین
لمینت های دندان بادوام در کلینیک دندانپزشکی دکتر مجید رزمجو
نوشتهٔ بعدی
هزینه ونیرهای دندان معمولا چقدر است؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

Call Now Buttonثبت نوبت ‎09130559844