گلودرد بعد از عصب کشی دندان

گلودرد بعد از عصب کشی دندان، یک مشکل شایع در بیمارانی است که تحت این روش درمانی قرار می‌گیرند. عصب کشی دندان عملی است که به منظور درمان عفونت‌های داخلی دندان و تسکین دردهای شدید که ناشی از آن‌ها می‌شود، انجام می‌شود. با این حال، پس از عمل عصب کشی، برخی بیماران را ممکن است با گلودرد و ناراحتی مواجه شوند که در برخی موارد می‌تواند خیلی شدید و مزاحم باشد.

دلیل اصلی گلودرد بعد از عصب کشی دندان، التهاب و تحریک باقیمانده در بافت‌های اطراف دندان عصب کشی شده است. در حین عمل، عصب متوقف و باکتری‌ها و باقیمانده‌های عفونی دور از نفوذ عیب دندان پاکسازی می‌شوند. اما گاهی اوقات، باقیمانده‌ها ممکن است باعث ریزش آسمانها یا حوضچه‌ها شوند و عفونت یا التهاب در بافت‌های نیکوتینی را ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید : لمینت دندان اصفهان

علایم آن  ممکن است شامل درد، تورم، قرمزی و حساسیت در محل عمل باشد. این علایم ممکن است از چند روز تا چند هفته پس از عمل طول بکشند و به طور کلی با گذشت زمان تحسن می‌یابند. در برخی موارد، ممکن است نیاز به درمان تسکین دهنده داشته باشید، مثلاً مصرف مسکن‌ها یا ضدالتهاب‌ها تجویز شود.

مراقبت درست از دندان‌های معالجه شده از اهمیت بالایی برخوردار است. شستشوی منظم دندان‌ها با محصولات ضدعفونی کننده مخصوص دهان، کشف زودرس تغییرات غیر طبیعی و مراجعه به دندانپزشک برای معاینات دوره‌ای، می‌تواند به جلوگیری از التهاب‌ها و عفونت‌های محیطی دندان کمک کند.

در مجموع، گلودرد بعد از عصب کشی دندان ممکن است یک عارضه موقت باشد که با گذر زمان و مراقبت درست از دندان‌ها برطرف می‌شود. با این حال، در صورتی که علائم طولانی مدت و شدید پابرجا باشند، بهتر است به دندانپزشک مراجعه کرده و درمان لازم را دریافت کنید.

, ,
گوش درد بعد از کشیدن دندان