گرانترین نوع ایمپلنت: ارزیابی کیفیت و هزینه

ایمپلنت ها یکی از محبوب ترین و موثرترین تکنولوژی های جایگزینی دندان های اصلی می باشند. با این حال، بازار امروزه پر از انواع مختلف ایمپلنت هایی است که هر یک قیمت های متفاوتی دارند. در این مقاله به تحلیل و بررسی گرانترین نوع ایمپلنت می پردازیم.

یک نکته مهم که باید در نظر داشته باشیم این است که ارزان ترین گزینه دیگر در عین حال بهترین گزینه نیست. هنگام انتخاب یک ایمپلنت، عواملی مانند کیفیت، ماندگاری، ساختار، جنس و زمان دراز مدت باید مورد توجه قرار گیرند.

یکی از گرانترین نوع ایمپلنت ها ساخته شده از تیتانیوم است. تیتانیوم از آلیاژ های گرانبها و نجیب محسوب می شود و به دلیل مقاومت بالا و سبکی خود مورد توجه قرار گرفته است. ایمپلنت های تیتانیومی تحمل داردی زیادی دارند و به شدت مقاوم در برابر حرارت و فشار هستند. همچنین ، جذب خوبی از جانب استخوان ها دارند و نیازی به بازتهیمانی استخوان قبل از مرحله بارگذاری ندارند. با این حال ، تیتانیوم نیز در برخی از موارد ممکن است برای دهان برخی از افراد غیر قابل قبول باشد.

بیشتر بخوانید : ایمپلنت دندان اصفهان

یکی دیگر از گزینه های گرانترین ایمپلنت ، ایمپلنت های کامپوزیتی هستند. ایمپلنت های کامپوزیتی از قالب گیری و افزودن مواد سازگار به دست می آیند. آنها ساختاری محکم و قوی داشته و می توانند به شکل دستی ترکیب شوند تا ایمپلنت های با دقت بیشتری را بسازند. اما، ایمپلنت های کامپوزیتی نسبت به ایمپلنت های تیتانیومی بسیار کمتر مورد آزمایش ها قرار گرفته اند و کمتر شناخته شده اند. همچنین، زمان نیازمند برای ساخت این نوع ایمپلنت طولانی تر است. برای اطمینان از ماندگاری و بهره وری بالاتر، باید تحقیقات بیشتری بر روی ایمپلنت های کامپوزیتی انجام شود.

علاوه بر ایمپلنت های تیتانیومی و کامپوزیتی، ایمپلنت های کربنی نیز در بازار موجود هستند که باعث شده در بین گروهی از بیماران خیلی محبوب شوند. ایمپلنت های کربنی دارای وزن کم و مقاومت بالایی برخوردار هستند و به دلیل وزن سبک خود در سمت استخوان اقدام کننده مشکلی برای بازیابی از عمل جراحی ایجاد نمی کنند. همچنین، برخی ادعا می کنند که این نوع ایمپلنت ها گزینه مناسبی برای افرادی هستند که ناراحتی از مواد معدنی مانند تیتانیوم را تجربه می کنند.

در انتها، برای انتخاب گرانترین نوع ایمپلنت باید تمرکز بر کیفیت و ماندگاری آن در طولانی مدت باشد. هزینه به تنهایی نباید تنها عامل انتخاب باشد. نیاز است همواره با دندانپزشک خود در ارتباط باشید و برای دریافت مشورت های بیشتر درباره انتخاب گرانترین نوع ایمپلنت، به وی مراجعه نمایید.

 

📞برای ویزیت و مشاوره با ما در ارتباط باشید.

✅آشنایی بیشتر با دکتر رزمجو

❌ ما را در اینستاگرام همراهی کنید

, ,
نوشتهٔ پیشین
گریلز دندان و هر انچه باید راجع به ان بدانید
نوشتهٔ بعدی
گرانترین لمینت دندان

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

Call Now Buttonثبت نوبت ‎09130559844