چگونه از مینای دندان خود مراقبت کنیم؟

ه جز مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، کارها و اقدامات زیادی هستند که می توانید برای جلوگیری از فرسایش مینای دندان انجام دهید. برخی از این اقدامات ساده و پیشگیرانه عبارتند از:

رژیم غذایی سالمی داشته باشید

غذاها و نوشیدنی های اسیدی از جمله نوشابه، آب میوه و مرکبات را از رژیم غذایی خود حذف کنید و یا بلافاصله پس از خوردن یا نوشیدن محصولاتی از این دست، دهان خود را با آب بشویید. دقت کنید که بلافاصله بعد از خوردن چنین غذاهایی مسواک نزنید. زیرا میزان فرسایش مینای دندان افزایش میابد و ترمیم آن را دشوار تر می کند.

در انتخاب میان وعده های خود دقت کنید

اگر برایتان مقدور است از مصرف میان وعده ها در طول روز خودداری کنید و فقط وعده های اصلی غذایی بخورید. اگر تمایل زیادی به مصرف خوراکی و میان وعده دارید نیز سعی کنید که چیپس، غذاهای فست فودی، نان ها، میوه خشک و …. کمتر میل کنید زیرا مصرف آن ها باعث تولید اسید و نشاسته بیشتر می شود و احتمال تحلیل مینای دندان نیز بیشتر می شود. در صورت مصرف این خوراکی ها دهان خود را کاملا با آب شستشو دهید.

آب و مایعات شفاف بیشتری بنوشید

بزاق نقش مهمی در حفظ سلامتی دهان و مخصوصا دندان ها دارد. بزاق پلاک ها را از بین میبرد و به خنثی شدن محیط داخل دهان نیز کمک می کند. برای کاهش بزاق دهان خود سعی کنید که روزانه مقدار زیادی آب بنوشید.

 

آدامس حاوی زایلیتول بجوید

در فاصله بین وعده های غذایی آدامس های بدون قند بجوید. با جویدن آدامس تولید بزاق افزایش می یابد که خود به تقویت دندان ها کمک می کند و از میزان اسید موجود در غذا و نوشیدنی ها می کاهد. آدامسی بخرید که حاوی زایلیتول باشد چون این قند برای دندان ها بسیار مفید است.

 

 

 

مصرف سیگار را کاهش دهید

سیگر به دلیل داشتن نیکوتین و مواد سمی دیگر می تواند مستقیما بر روی تحلیل و فرسایش مینای دندان تاثیر منفی بگذارد. حتی اگر سیگار را ترک نمی کنید با کاهش مصرف آن و یا تمیز کردن دندان ها پس از هر بار مسواک زدن می توانید تا حد زیادی مانع از تحلیل مینای دندان شوید.

با دندانپزشک خود صحبت کنید

بهترین کسی که می تواند به شما در حفظ سلامتی دهان و دندان کمک کند دندانپزشک است. چنانچه در خصوص فرسایش مینای دندان یا تحلیل دندان هراس دارید حتما با یک دندانپزشک صحبت کنید.

درمان های دندانپزشکی پیشگیرانه را در نظر داشته باشید

برای کودکان خود می توانید در سنین پایین فلوراید تراپی یا فیشور سیلانت نیز انجام دهید تا به پیشگیری از پوسیدگی دندان و یا فرسایش مینا کمک شود.

دندانپزشکی پیشنهادی ما به  شما کلینیک دکتر مجید رزمجو است.

جهت ثبت نوبت و مشاوره رایگان با شماره زیر تماس بگیرید:
۰۹۱۳۰۵۵۹۸۴۴

, , ,
نوشتهٔ پیشین
7دلیل اصلی فرسایش مینای دندان+راه درمان
نوشتهٔ بعدی
بهترین روش درمان سریع دندان درد

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

Call Now Buttonثبت نوبت ‎09130559844