مزایا و معایب کامپوزیت دندان های عقب

مزایا و معایب کامپوزیت دندان های عقب

مزایا و معایب کامپوزیت دندان های عقب

دندان های عقب به دلیل موقعیت خود و نیاز به قدرت بیشتر در مقابله با فشار، نیازمند موردی از دندانپزشکی است که بتواند همچنین با محافظت از استحکام دندان، حفظ زیبایی و جلوگیری از تحلیل و تضعیف دراز مدت آنها نیز مناسب واقع شود. در این میان استفاده از کامپوزیت به عنوان جایگزینی برای درمان دندان های عقب می تواند یک گزینه مناسب باشد. در این مقاله به بررسی مزایا و معایب استفاده از کامپوزیت دندان های عقب می پردازیم.

مزایا:

۱. حفظ استحکام دندان: یکی از مزایای استفاده از کامپوزیت در درمان دندان های عقب این است که آنها را از شکستن و تضعیف محافظت می کند. به عنوان مثال، در صورتی که یک دندان عقب با ماده کامپوزیت ترمیم شود، فشارهایی که به آن وارد می شود برخلاف استفاده از مواد دیگر مانند آمالگام، به عقب انتقال داده می شود و به همین دلیل کمترین خطر شکست و صدمه به دندان وجود دارد.

۲. زیبایی: کامپوزیت دارای رنگهای متنوعی است که قابلیت تطبیق با رنگ دندان طبیعی را دارد. به همین دلیل، استفاده از کامپوزیت می تواند از نظر ظاهری به طور قابل توجهی بهبود یابد و به شخص اعتماد بیشتری به خنثی شدن خطر ظاهر نبوغ دندانپزشکی بدهد.

۳. حداقل نیاز به حذف سالم دندان: در صورتی که نیاز به تعمیر و ترمیم دندان عقب باشد، استفاده از کامپوزیت می تواند از حذف حداقلی سالمهای دندانی بدون لایه برداری استفاده کند. این یعنی کاهش نیاز به حذف بیشتر و تقویت سالمهای اطراف دندان مورد نظر.

بیشتر بخوانید :کامپوزیت دندان در اصفهان

معایب:

۱. عمر محدود: کامپوزیت، عمر کوتاهتری نسبت به صورتهای دیگر دارد. برخی استفاده ها پنج سال را زیاد عمل می کنند در حالی که دیگران امکان دارد به دلایل مختلف مانند رابطه دندان برجسته و منظم، کرخت بر inlays و onlays مانند مواد کامپوزیت برای اصلاح بسیار زمان برتر هستند.

۲. حساسیت حرارتی: ممکن است با استفاده از کامپوزیت دندان ها حساسیت نسبتا بیشتری در برابر تفاوت های حرارتی نسبت به دندان های طبیعی داشته باشند.

۳. مقدار زمان برای جلوگیری از اشعه: جوانی بودن دندانها از نظر جفت برقراری با رادیوگرافی ها و افزایش فشارها سرپایی برده استفاده از کامپوزیت در بعضی از موارد مانند نیاز کمتر به تعمیرات بیشتر، صنعت آمالگام و انجام کامپوزیت در جراحی جراحی پس از بازسازی است.

به طور خلاصه، استفاده از کامپوزیت در درمان دندان های عقب، مزایا و معایب خود را دارد. هر قابلیت و مزیت را مورد توجه دندانپزشک قرار دهید و با توجه به نیازهای خاص بیمار، تصمیم گیری مناسب را بکنید.

 

📞برای ویزیت و مشاوره با ما در ارتباط باشید.

✅آشنایی بیشتر با دکتر رزمجو

❌ ما را در اینستاگرام همراهی کنید

 

, , , ,
نوشتهٔ پیشین
بررسی عوامل موثر در دوام پرکردن های کامپوزیت دندان
نوشتهٔ بعدی
هزینه لمینت دندان چه قدر است؟

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

Call Now Buttonثبت نوبت ‎09130559844