انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی برای زیبایی دهان و دندان

دسته دیگر خدمات دندانپزشکی که در کلینیک‌های دندانپزشکی ارائه می‌شود، انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی زیبایی است. این خدمات برای منظم‌کردن دندان‌ها، بهبود خط لبخند، اصلاح خطوط لثه، سفیدکردن دندان‌های زرد شده، لکه‌گیری، کاشت نگین دندان انجام می‌شود.

برخی از این روش‌ها صرفاً برای زیبایی هستند. برای مثال کاشت نگین دندانی یکی از آنهاست که متناسب با ساختار دندان‌ها، کاشت نگین روی دندان برای زیبایی ظاهری آنها انجام می‌شود. اما بااین‌حال برخی روش‌های درمان دندان نیز با روش‌های زیبایی هم‌پوشانی دارند و ممکن است در کنار درمان، این روش‌ها برای زیبایی نیز مدنظر قرار بگیرند. انواع ارتودنسی، ایمپلنت، روکش دندان، جراحی فک و اصلاح خطوط لثه از جمله این موارد است. برخی از رایج‌ترین خدمات زیبایی دندان شامل موارد زیر می‌شود.

۱. میناکاری دندان‌ها

همان‌طور که می‌دانید مینای دندان یک روکش طبیعی روی دندان‌هاست که ظاهر یکدست و سالم دندان‌ها مدیون آن است. اما به‌مرورزمان و به دلیل عدم مراقبت از دندان‌ها یا مصرف بیش از حد ترکیبات اسیدی و قندی این مینا از بین رفته و ظاهر دندان‌ها زشت می‌شود.

در نتیجه یکی از انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی، میناکاری دندان است که از آن برای ترمیم ایرادهای دندان‌ها استفاده می‌شود. معمولا میناکاری را با سایر روش‌های زیبایی دندان مانند باندینگ یا ونیر انجام می‌دهند.

به میناکاری در مواردی شکل‌دهی زیبایی دندان‌ها نیز گفته می‌شود و یک روش ترکیبی زیبایی و ترمیمی است. دندان‌پزشک می‌تواند با سوهان دادن یا برداشتن مقداری از مینای دندان، آن را تغییر شکل دهد. این فرایند معمولاً دردناک نیست و می‌تواند اثرات فوری داشته باشد.

۲. سفیدکردن دندان‌ها یا وایتینگ دندان

یکی از انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی، وایتینگ دندان یا سفید کردن دندان نام دارد. این روشی است برای رفع زردی، سیاهی و لکه‌دار شدن دندان‌ها که به‌مرورزمان ایجاد شده است. یکی از روش‌های سفیدکردن دندان، بلیچینگ دندان است که باعث می‌شود دندان‌هایی فوق سفید داشته باشید.

این روش می‌تواند دندان‌های شما را از تغییر رنگ یا لکه‌دار شدن رها سازد و آنها را روشن و سفید کند. می‌توان آن را در مطب دندان پزشکی یا حتی با استفاده از برخی روش‌های خانگی در خانه انجام داد. دندان‌های همه افراد را نمی‌توان سفید کرد، بنابراین بسیار مهم است که ابتدا با دندان‌پزشک خود قبل از هر کاری مشورت کنید.

این روش درمانی زیبایی تأثیر بسیار زیادی در زیبایی لبخند خواهد داشت. دندان‌های سفید و تمیز همیشه ظاهر مطلوب‌تری دارند و چهره افراد را شاداب‌تر و زیباتر خواهند کرد. یکی از پرتقاضاترین روش‌های درمانی زیبایی، بلیچینگ یا سفید کردن دندان ‌است.

بلیچینگ و سفید‌کردن دندان برای از‌بین‌بردن زردی، لکه دندان و هرگونه تغییر رنگ دندان انجام می‌شود.

۳. باندینگ زیبایی دندان

باندینگ فرایندی است که در آن مواد هم رنگ دندان به دندان می‌چسبند (باند می‌شوند). این روشی است که می‌تواند برای ترمیم یا بهبود ظاهر دندانی که به‌شدت لکه‌دار، شکسته یا بریده شده است، استفاده شود. این شیوه درمانی نیز علاوه بر این که یکی از انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی معمول است، یکی از روش‌های پرتقاضا برای زیبایی دندان‌ها نیز محسوب می‌شود.

۴. درمان ارتودنسی زیبایی

ارتودنسی فقط برای کودکان نیست. معمولا در کودکان انواع ارتودنسی به‌عنوان روش‌های درمان دندان و ظاهر فک مدنظر قرار می‌گیرد. اما در حال حاضر بزرگسالان بیشتر به دنبال درمان از ارتودنتیست‌ها برای اهداف زیبایی هستند. افراد برای درمان عیوب دندان‌های خود و بهبود ظاهر آنها در بزرگسالی بیشتر به دنبال درمان های زیبایی دهان و دندان از طریق ارتودنسی هستند. آنها با مراجعه به متخصص ارتودنسی امکان دریافت این خدمات برای زیبایی دندان‌ها را بررسی خواهند کرد.

۵. روکش‌های زیبایی دندان، لمینت دندان یا وینر

یکی دیگر از روش‌های ترمیم و زیبایی دندان‌ها، استفاده از روکش‌های زیبایی روی دندان‌هاست. این روکش‌ها ظاهری یکدست، منظم، تمیز، سفید و سالم به دندان‌ها می‌دهند و موجب بهبود طرح لبخند نیز خواهند شد. این روکش‌ها تنوع زیادی دارند و از متریال متفاوتی ساخته‌شده‌اند. از آنها باتوجه‌به شرایط مراجعه‌کننده می‌توان استفاده کرد. استفاده ازاین روکش‌های زیبایی دندان نیز یکی از رایج‌ترین گزینه‌ها در بین انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی است. به روکش‌های زیبایی دندان، لمینت دندان نیز گفته‌می‌شود.

۶. کرادینگ دندان

یکی دیگر از انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی زیبایی برای دندان‌ها، روش کرادینگ دندان است. در این روش درست مانند ارتودنسی، دندان‌ها منظم و یک‌دست می‌شوند. اما ترمیم دندان‌ها با روش‌های پیچیده ارتودنسی انجام نمی‌شود. در کرادینگ دندان متخصص زیبایی دندان از یک سری ترکیبات و متریال ترمیمی استفاده می‌کند تا با استفاده از آنها، دندان‌ها را منظم و مرتب کند و عیوب ظاهری دندان‌ها را برطرف کند.

برای انجام انواع خدمات دندانپزشکی می‌توانید از طریق سامانه دکترتو با بهترین دندانپزشک شهر خود آشنا شوید و از طریق اینترنتی نوبت بگیرید.

۸. اوردنچر دندان

یکی دیگر از انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی، اوردنچر دندان نام دارد. هنگامی که یک بیمار تمام دندان‌های بالایی یا پایینی خود را از دست می‌دهد، گزینه‌های مختلفی برای جایگزینی آن دندان‌ها در دسترس است. برخی از افراد پروتزهای دندانی معمولی را که روی لثه قرار می‌گیرند ترجیح می‌دهند.

درحالی‌که دیگران کاشت دندان یا اوردنچر را ترجیح می‌دهند. اوردنچر برای کسانی که خواهان راحتی و افزایش سطح عملکرد هستند عالی است. این پروتزها متحرک هستند و به دندان‌های طبیعی یا ایمپلنت‌های دندانی متصل می‌شوند.

اوردنچر روشی عالی برای جایگزینی دندان است. این روش ایمپلنت‌های دندانی را با پروتز ترکیب می‌کند تا به بیمار کمک کند احساس کند مجموعه کاملی از دندان‌ها را به روشی طبیعی دارد. گرفتن اوردنچر نیز در مقایسه با سایر گزینه‌های موجود بسیار مقرون‌به‌صرفه است. فرد دریافت‌کننده درمان اوردنچر می‌تواند تقریباً هر چیزی را که می‌خواهد به‌راحتی گاز بگیرد. ازاین‌رو هیچ محدودیتی در استفاده از این دندان‌های کاشته شده نخواهد داشت.

۹. کامپوزیت دندان

یکی دیگر از انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی، انجام کامپوزیت دندان است. درست مانند آمالگام دندانی، از آنها برای بازسازی ساختار دندان ازدست‌رفته در اثر ضربه، پوسیدگی یا سایر بیماری‌ها استفاده می‌شود.

کامپوزیت‌ها همچنین می‌توانند به‌عنوان سیمان برای روکش‌های سیمانی و غیره استفاده شوند. درحالی‌که آمالگام در دندانپزشکی در حال حذف تدریجی است، کامپوزیت‌ها به یکی از پرمصرف‌ترین مواد ترمیمی و زیبایی تبدیل شده‌اند.

امروزه استفاده از کامپوزیت دندان برای ترمیم شکستگی‌ها، فاصله بین دندان‌ها، اصلاح اندازه و فرم دندان و غیره بسیار افزایش یافته‌است.

۱۰. لکه‌گیری دندان

یکی دیگر از رویکردهایی که برای افزایش زیبایی ظاهری دندان‌ها انجام می‌شود، لکه‌گیری است. در این روش درمانی و زیبایی، لکه‌های روی دندان‌ها از بین می‌رود و درست مانند سفیدکردن دندان‌ها، ظاهر دندان سفید، تمیز و بدون لکه می‌شود.

برای لکه‌گیری ابتدا لکه‌های دندان در لایه بیرونی از بین می‌روند. همچنین لکه‌هایی که زیرسطح مینای دندان قرار گرفته‌اند نیز حذف می‌شوند. مرحله بعدی لکه‌گیری، جلوگیری از ایجاد لکه‌های جدید است. در لکه‌گیری دندان از روش‌های فیزیکی مانند سایش لکه و ترکیبات شیمیایی استفاده می‌شود. در نتیجه با ازبین‌بردن و مختل کردن لکه، دندان‌هایی درخشان‌تر و سفیدتر به دست می‌آید.

درصورتی‌که لکه‌های ایجادشده سر سخت‌تر باشند، از روش بلیچینگ استفاده می‌شود. روش‌های متعددی برای ازبین‌بردن لکه‌ها وجود دارد که استفاده از آنها متناسب با نوع و ماهیت لکه‌ها و میزان سرسختی آنها صورت می‌گیرد. لکه‌گیری در کنار بلیچینگ نیز از انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی بسیار معمول و پرتقاضا در کلینیک‌های دندان پزشکی است.

۱۱. اصلاح طرح لبخند

یکی از روش‌های زیبایی دندان، جراحی لثه به‌منظور تغییر شکل لثه و اصلاح خطوط لثه است. به‌این‌ترتیب جراح با تغییر در شکل ظاهری و زوایای لثه‌ها، موجب تغییر و اصلاح طرح لبخند می‌شود که به طرز قابل‌توجهی روی زیبایی ظاهری دهان، فک و دندان‌ها تإثیر خواهد داشت. در این شیوه درمانی زیبایی، متخصص باتوجه‌به نمای کلی چهره و سایر جزئیات صورت مانند بینی، سایز و مدل لب ها، مدل و زاویه فک و گونه‌ها، یک طرح لبخند بسیار زیبا را طراحی کرده و بر اساس آن خطوط لثه‌ها را اصلاح و طرح لبخند را زیباتر می‌کند.

برای رزرو نوبت و دریافت مشاوره میتوانید به صفحه اصلی مراجعه کنید.

,
نوشتهٔ پیشین
بلیچ دندان در اصفهان
نوشتهٔ بعدی
ترمیم دندان در اصفهان

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

Call Now Buttonثبت نوبت ‎09130559844