لمینت دندان

بهترین مسواک برای دندان لمینت شده |روش های مراقبت از دندان لمینت شده

روش های موثر برای مراقبت از لمینت دندان

برای آنکه اطمینان حاصل کنید ونیر‌های شما برای مدت طولانی دوام می‌آورند، باید به طور صحیح از آنها مراقبت نمایید. در اینجا چند روش موثر برای مراقبت از لمینت آورده شد است:

  • حداقل دو بار در روز مسواک بزنید.
  • از مسواک مناسب استفاده کنید.
  • روزی یک بار نخ دندان بکشید.
  • یک خمیر دندان ملایم و غیر ساینده به کار ببرید.
  • از خوردن غذاهای بسیار ترد و سفت، نوشیدنی های رنگی و گازدار اجتناب کنید و مصرف قهوه را به حداقل برسانید.
  • اگر اهل دندان قروچه هستید، از نایت گارد استفاده نمایید.
  • دخانیات را ترک کنید.
  • به طور منظم به دندانپزشک مراجعه نمایید.
  • از دندان هایتان به عنوان ابزار (برای باز کردن درب بطری ها یا شکستن آجیل) استفاده نکنید.

مسواک مناسب کامپوزیت و لمینت دندان چه ویژگی هایی دارد.

لمینت دندان

 

مسواک مناسب  لمینت دندان

پس از نصب ونیر روی دندان هایتان آنچه که به عنوان مسواک انتخاب می کنید، اهمیت بسیاری دارد. مطمئن شوید که یک مسواک نرم انتخاب می نمایید. ثابت شده است که آنها در از بین بردن پلاک به اندازه مسواک های متوسط موثر هستند. هرگز از یک مسواک با پرزهای سخت روی ونیرهای دندانی تان استفاده نکنید. اگر این کار را انجام دهید، این احتمال وجود دارد که به لایه نازک اطراف گردن دندان های خود آسیب برسانید. این باعث می شود لثه ها عقب نشینی کنند و در نتیجه احتمال ایجاد فاصله بین ونیر و لثه افزایش خواهد یافت.

همچنین مسواک های سخت می توانند باعث ایجاد خراش های ریز روی ونیرها شوند. مواد رنگی موجود در غذاها و نوشیدنی ها در این خراش ها گیر کرده و ونیرها زودتر لکه می شوند و تغییر رنگ می دهند. علاوه بر این، پرزهای سخت مسواک می توانند باعث تضعیف پیوند کامپوزیت و شل شدن لمینت ها شوند و بنابراین احتمال افتادن ونیرهای دندانی شما افزایش می یابد.

توصیه شده ترین مسواک برای کامپوزیت و لمینت، مسواک برقی است زیرا فشاری که هنگام مسواک زدن به کار می برید، قبلاً تنظیم شده است.

مسواک برقی

مسواک برقی برای کسانی است که به دنبال رعایت بهداشت عالی در دهان خود هستند. سر مسواک که موها را نگه می‌دارد، توسط نیروی الکتریکی تامین‌شده توسط یک سیستم باتری قابل شارژ می ‌لرزد یا می ‌چرخد. شما می توانید دندان های خود را با تلاش کمتری تمیز کنید و موهای مسواک برقی هر نقطه روی دندان هایتان را خیلی بیشتر از مسواک دستی مسواک می زنند. با این حال، مسواک های برقی دارای معایبی نیز هستند. اولاً، آنها معمولاً گران تر از نمونه های دستی هستند و باید باتری را در فواصل زمانی شارژ کنید. ثانیا، از آنجایی که کنترل شما بر روی موهای چرخان محدود است، ممکن است تا زمانی که به آن عادت نکردید، دسترسی به بین دندان‌ها کمی سخت‌تر باشد. همچنین، ممکن است به لثه یا مینای دندان آسیب برساند، مگر اینکه به آرامی از آن استفاده کنید.

این بدان معنی است که کار تمیز کردن دندان ها و ونیرهای را به خوبی انجام می دهد و همچنین فشار زیادی به لثه های شما وارد نمی کند. با این حال، صرف نظر از مسواک مورد استفاده شما، برای مسواک زدن عجله نکنید. حداقل ۲ دقیقه وقت بگذارید و مطمئن شوید که در حین مسواک زدن، تمام دهان خود را تمیز می کنید.

 

, ,
نوشتهٔ پیشین
بهترین روش درمان سریع دندان درد
نوشتهٔ بعدی
دندان قروچه با دندان های ما چیکار میکنه؟+راه درمان

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

Call Now Buttonثبت نوبت ‎09130559844