بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ دندان یک فرایند که توسط دندانپزشکان انجام می شود تا رنگ دندان ها را بهبود بخشند و آنها را سفیدتر کنند. این روش معمولاً با استفاده از مواد شیمیایی انجام می شود که می توانند لکه ها و جرم ها را از سطح دندان ها بردارند و رنگ آنها را بهبود بخشند.

بلیچینگ دندان می تواند از طریق دو روش انجام شود: درمان درمانی و خانگی. در روش درمانی، دندانپزشک مواد شیمیایی قوی را بر روی دندان ها قرار می دهد و با استفاده از یک لامپ خاص، میزان نوردیدن مواد به دندان ها را افزایش می دهد. این فرایند معمولاً تا چند جلسه ادامه می یابد و نتایج قابل مشاهده تری نسبت به روش خانگی دارد.

بیشتر بخوانید : بلیچینگ دندان اصفهان

روش خانگی، فرایندی است که بیمار در خانه خود انجام می دهد. دندانپزشک مواد شیمیایی کمتری به بیمار می دهد که او باید آنها را در قالب سفید کننده دندان ها برای مدت زمان مشخصی استفاده کند. این روش به طور معمول چند هفته طول می کشد و نتایج آن نسبت به روش درمانی کمتر قابل مشاهده هستند.

اگرچه بلیچینگ دندان یک فرایند ایمن است، اما ممکن است دارای عوارض جانبی موقتی باشد، مانند حساسیت دندان و لثه ها به دماهای سرد و گرم. همچنین، ممکن است روش های مختلف بر اساس نوع درجه از سفیدی دندان ها موفقیت متفاوتی داشته باشند.

به طور کلی، بلیچینگ دندان می تواند به شما کمک کند تا اعتماد به نفس خود را درباره لبخندتان افزایش دهید و از دندان های سفیدتری لذت ببرید. با این حال، مهم است قبل از تصمیم گیری، با دندانپزشک خود در مورد مناسب بودن این روش برای شما مشورت کنید.

 

📞برای ویزیت و مشاوره با ما در ارتباط باشید.

✅آشنایی بیشتر با دکتر رزمجو

❌ ما را در اینستاگرام همراهی کنید

, , ,
نوشتهٔ پیشین
بلیچینگ دندان و تاثیرات آن بر افزایش روشنایی دندان ها
نوشتهٔ بعدی
گیر غذایی پس از عمل دندان عصب کشی

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

Call Now Buttonثبت نوبت ‎09130559844