انواع جنس لمینت

جنس لمینت یکی از مهمترین عوامل در خرید و استفاده از بسته بندی ها و محصولات چاپی است. لمینت، عملی است که با استفاده از یک لایه رقیق پلیمری به سطح محصول اعمال می شود تا از رطوبت، گرد و غبار، خط و خش و دیگر آسیب های محتمل حفاظت کند و به محصول براقیت و جذابیت بیشتری ببخشد. انواع جنس لمینت به صورت زیر می باشند:

جنس های لمینت

1. لمینت گلاسه: جنس لمینت گلاسه از نوعی پلیمر تراکم بالا تشکیل شده است که سطح آن صاف و براق است. این نوع لمینت به محصولات براقیت و شفافیت بیشتری می بخشد و در بسته بندی هایی مانند کاتالوگ ها، بروشورها و کارت ویزیت ها استفاده می شود.

2. لمینت مات: جنس لمینت مات همچنین از پلیمر تراکم بالا تشکیل شده است، اما سطح آن مات و غیر براق می باشد. این نوع لمینت به محصولات ظاهر مات و طبیعی تری می بخشد و مناسب برای بسته بندی کتاب ها، پوسترها و دفترچه های یادداشت است.

بیشتر بخوانید : لمینت دندان اصفهان

3. لمینت ساتین: لمینت ساتین یا نیمه براق، نوعی لمینت است که بین لمینت گلاسه و لمینت مات قرار می گیرد. سطح آن کمی براقتر از لمینت مات است و در بسته بندی هایی مانند کارت های عضویت، منو رستوران ها و بروشورهای فروش استفاده می شود.

4. لمینت ضد خش: لمینت ضد خش، نوعی لمینت است که طراحی شده است تا بتواند در برابر خط و خش ها مقاومت کند. این نوع لمینت به محصولاتی که ممکن است به طور مکرر استفاده شوند مثل کارت های عضویت یا کارت های اعتباری استفاده می شود.

5. لمینت حرارتی: لمینت حرارتی یک نوع لمینت است که با استفاده از حرارت و فشار مناسب بر روی سطح محصول اعمال می شود. این نوع لمینت معمولاً به جای لمینت مایع استفاده می شود و بر روی محصولاتی مانند کارت های تقویم، برچسب ها و بلیط ها قرار می گیرد.

مهمترین نکته در انتخاب جنس لمینت، نیازها و محدودیت های بسته بندی شما است. باید از نوعی لمینت استفاده کنید که بهترین حفاظت را برای محصولات شما ارائه دهد و با طراحی و استفاده مورد نظرتان همخوانی داشته باشد.

 

 

📞برای ویزیت و مشاوره با ما در ارتباط باشید.

✅آشنایی بیشتر با دکتر رزمجو

❌ ما را در اینستاگرام همراهی کنید

 

, ,
نوشتهٔ پیشین
مراحل انجام لمینت
نوشتهٔ بعدی
کیت بلیچینگ دندان

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

Call Now Buttonثبت نوبت ‎09130559844